środa, 1 listopada 2023

 

Ataki na serwer


Po 9.00 wystąpiła seria cyberataków na nasz serwer. Z tego powodu zarówno „Wolne Media” jak i „Telekino” były przez kilkadziesiąt minut niedostępne.

Nie wiem, czy to koniec dzisiejszego cyberataku, ale jeszcze nigdy nie widziałem, bym nie mógł się logować przez konsolę. Kiedy w końcu mi się udało, mysql szalał, a po chwili wysiadł totalnie i program monitorujący technicznie serwer pokazywał 0% zużycia pamięci RAM.

Serwer udało mi się przywrócić, ale nie wiem, czy to zasługa moich wysiłków, czy po prostu fala cyberataku minęła.

Co ciekawe, nastąpiło to tuż po publikacji kilku wiadomości o wojnie w Izraelu, kiedy zacząłem szukać na YouTube filmów do zilustrowania newsa pt. „Izrael zbombardował obóz dla uchodźców w Gazie”. Być może jakiś botnet izraelski monitorujący sieć (np. ruch na „YouTube”) wykrył to i zaatakował nas, ale to tylko moje spekulacje na fali wodzy wyobraźni.

Maurycy Hawranek
Admin WM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Czy Żydzi naprawdę rządzą światem? To pytanie rozgrzewa zawsze do czerwoności, uaktywniając szczególnie zaciekłych antysemitów, jak i zaja...