wtorek, 21 grudnia 2021

WSZSTKO OBECNE JEST SPRZECZNE Z PRAWEM

 

Nauczanie zdalne jest sprzeczne z prawem


Od 20 grudnia 2021 pod pretekstem troski o zdrowie uczniów oraz walki z koronawirusem w Polsce wróciła nielegalna nauka zdalna. Zgodnie z zapowiedziami, uczniowie do szkół mają wrócić od 10 stycznia 2022 roku. Czy tak jednak będzie – czas pokaże.

Przypominamy, że w świetle bankietowego rozporządzenia MEiN ograniczenie pracy stacjonarnej nie obejmuje przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Jak widać zarazek jest bardzo inteligentny i atakuje wyłącznie kategorie wiekowe, w jakich nie jest podawany jeszcze cud preparat. Przypominamy, że w zeszłym roku szkolnym nielegalnie wprowadzona nauka zdalna obejmował uczniów od 4 klasy szkoły podstawowej.

Z bankietowego rozporządzeniem MEiN w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, od 20 grudnia 2021 r. do 9 stycznia 2022 r. zostało w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych wprowadzone nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Blankietowe zapisy ograniczające prawo do nauki (art. 70 Konstytucji RP) obejmują także placówki kształcenia ustawicznego i centra kształcenia zawodowego, szkoły artystyczne realizujące wyłącznie kształcenie artystyczne i placówki artystycznych oraz szkoły artystyczne realizujące także kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego.

Szanowny Pan Minister od kształcenia w swoim rozporządzeniu upoważnił dyrektora do zapewnienia opieki świetlicowej dzieciom w czasie nauki zdalnej dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej lub klas szkoły artystycznej, odpowiadających klasom I–III szkoły podstawowej, których rodzice nie mogą zapewnić im opieki w tym czasie. Oczywiście – rodzic takiego dziecka będzie musiał wnioskować o zorganizowanie takiej opieki.

Co ciekawe, nielegalne rozporządzenie nie ogranicza też funkcjonowania w sposób stacjonarny młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych i poradni psychologiczno-pedagogicznych.

W przypadku szkół podstawowych specjalnych i szkół ponadpodstawowych specjalnych, w tym funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i zorganizowanych w podmiotach leczniczych i w jednostkach pomocy społecznej o tym, czy będą prowadzone tam zajęcia w formie stacjonarnej, będzie decydował dyrektor, przy zachowaniu całkowitej dobrowolności ze strony rodziców dzieci i młodzieży.

Tak samo jak wcześniej MEiN dopuścił prawo do nauki dla dzieci i uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie będą mogli realizować zajęć w miejscu zamieszkania, zobowiązując dyrekcję szkoły do organizacji nauki stacjonarnej lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie tej szkoły.

Uczniowie korzystający z internatów i burs będą mieli możliwość przebywania w nich, jeśli warunki nie pozwalają im na powrót do domu i korzystania z nauki zdalnej w miejscu zamieszkania.

Ponadto blankietowe rozporządzenie przewiduje możliwość organizacji przez dyrektorów szkół prowadzących kształcenie zawodowe, centrów kształcenia zawodowego i placówek kształcenia ustawicznego zajęć praktycznych stacjonarnie. Praktyki zawodowe będą mogły również być realizowane stacjonarnie w miejscu ich prowadzenia.

Ponadto w przypadku szkół prowadzących kształcenie zawodowe, centrów kształcenia zawodowego i placówek kształcenia ustawicznego, dla uczniów i słuchaczy, którzy przystępują odpowiednio do egzaminu zawodowego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w sesji styczeń-luty 2022 r., dyrektor będzie mógł zorganizować konsultacje indywidualne lub grupowe z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne z przedmiotów, z których uczeń przystępuje do egzaminu.

Łaskawie Pan Czarnek pozwolił na organizowanie konsultacji w szkole dla uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty czy maturalnego indywidualnie lub w grupach.

Blankietowe rozporządzenie przewiduje również w klasie programowo najwyższej szkoły artystycznej, w której jest przeprowadzany egzamin dyplomowy lub egzamin końcowy, dyrektor szkoły artystycznej może zapewnić w szkole konsultacje indywidualne lub grupowe z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne artystyczne z przedmiotów, z których uczeń przystępuje odpowiednio do egzaminu dyplomowego lub egzaminu końcowego.

Za zgodą dyrektora dopuszczone będzie również organizowanie i uczestnictwo w konkursach, olimpiadach i turniejach oraz organizacja zajęć wspomagających.

Przypominamy każdemu rodzicowi, iż rozporządzenie w zakresie nauczania zdalnego jest niezgodne z prawem, ponieważ zasady zawieszania zajęć w szkołach i prowadzenia ich przez internet powinny znaleźć się w ustawie, a nie w rozporządzeniu ministra edukacji. Ustawa powinna jasno regulować, kiedy można przechodzić na tryb zdalny, a kiedy na hybrydowy.

Źródło: LegaArtis.pl


Skopiowano z WOLNE MEDIA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  Czy Żydzi naprawdę rządzą światem? To pytanie rozgrzewa zawsze do czerwoności, uaktywniając szczególnie zaciekłych antysemitów, jak i zaja...